Sökningen fann 6 träffar

av breakeren
15 jun 2015 19:09
Kategori: Rigg
Tråd: Nye huller i masten til Fald/fall udtag
Svar: 8
Visningar: 16857

Re: Nye huller i masten til Fald/fall udtag

Er der nogen filosofi bag dit foreslag til hvilke fald skal føres gennem hvilke huller? Eller er der frit valg?
av breakeren
15 jun 2015 11:07
Tråd: Nye huller i masten til Fald/fall udtag
Svar: 8
Visningar: 16857

Nye huller i masten til Fald/fall udtag

Jeg har en proctor mast med to trisser agterud og to trisser forud i bunden af masten. Jeg vil gerne føre alle fald til trimpladen/fallbænken, hvilket involverer at tage 2 fald ud af nye hulle i masten. Er der nogle guidelines til hvor og hvordan man laver huller i masten til at føre faldene ud genn...
av breakeren
09 apr 2015 13:36
Tråd: Spridar / Sallingshorn gennemføring
Svar: 1
Visningar: 4929

Spridar / Sallingshorn gennemføring

Jeg har åbnet kappen på sallingshornene/spridarne, for at undersøge mekanismen inde bagved. Jeg ved ikke hvordan det skal se ud, men jeg synes det ligner at top-vanten har tæret i aluminiums-spridaren, og der er ikke meget aluminium mellem skruehullet og spridarens kant. IMG_0811.JPG IMG_0810.JPG Er...
av breakeren
26 feb 2015 16:49
Kategori: Skrov
Tråd: Genanvende gamle huller i glasfiber
Svar: 1
Visningar: 4396

Genanvende gamle huller i glasfiber

Vores IF har haft skotbalk / løjgang demonteret i nogle sæsoner. Vi skal nu montere den og diverse cleats igen. Båden har sejlet nogle sæsoner med storskødet fæstnet to steder bagved cockpittet. Vi har ingen erfaring med hvordan man genanvender gamle huller i glasfiber. Skal hullerne først repareres...
av breakeren
16 dec 2014 23:20
Tråd: Svagt punkt på Rufftag foran lugegarage
Svar: 4
Visningar: 7857

Re: Svagt punkt på Rufftag foran lugegarage

Jeg går ud fra at det er et problem at luge garagen, nu ikke er så godt hæftet til rufftaget, da de tre midterste skruer nu er løse. Er der nogen som har en tip til hvordan jeg reparerer / genfæstner disse tre skruer optimalt? Jeg har aldrig skruet i glasfiber/sandwich før.
av breakeren
14 dec 2014 16:15
Tråd: Svagt punkt på Rufftag foran lugegarage
Svar: 4
Visningar: 7857

Svagt punkt på Rufftag foran lugegarage

Vores IF har et sted på rufftaget som virker svagt. Når man træder hårdt på området mellem lugegarage og ventilatoren, så "flexer" taget nedad. Det påfører en stor belastning på samlingen mellem rufftag og lugegarage, som nu også har beskadiget lugegaragens kant. IMG_0740.jpg IMG_0738.jpg ...