Sökningen fann 77 träffar

av Fredrik
20 apr 2009 21:59
Kategori: Segel
Tråd: Spinnacker
Svar: 2
Visningar: 7016

Re: Spinnacker

OK, tack för tips. På SM tyckte jag att flera båtar hade "rundare" spinn än jag. Kan det varit läns-spinnackrar? I alla fall gick dom bra mkt fortare än jag när dom skar (slör)i lättvinden.. /Fredrik IF 1928
av Fredrik
18 apr 2009 21:50
Kategori: Segel
Tråd: Spinnacker
Svar: 2
Visningar: 7016

Spinnacker

Funderar på att investera i en ny spinnacker. Henrik Edman säger att jag kan välja mellan en läns och en allround. Vill ju förbättra mej i resultat listan :lol: om jag ska segla SM. Vad ska man välja ? Fredrik IF 1928
av Fredrik
16 apr 2009 20:17
Kategori: Skrov
Tråd: Låna/hyra fuktmätare i Stockholmsområdet
Svar: 3
Visningar: 9371

Re: Låna/hyra fuktmätare i Stockholmsområdet

Hej Anna,
Jag gjorde samma sak med min båt härom året och hyrde en fuktmätare av Cramo tror jag. En bra modell med två spetsar som mäter ledningen (fukten) mellan dem. Minns tyvärr inte till 100 om det var Cramo , men testa deras depåer, det finns flera i sthlmsområdet.
Lycka till / Fredrik IF 1928
av Fredrik
15 apr 2009 22:31
Kategori: Allmänt
Tråd: Båttrailer
Svar: 3
Visningar: 7250

Re: Båttrailer

Jag kan dra 3 ton lagligt. Skulle vilja komma i kontakt med ngn av trailerägarna om dom skulle vara intresserade att hyra ut
Fredrik IF 1928
av Fredrik
13 apr 2009 20:56
Kategori: Allmänt
Tråd: Båttrailer
Svar: 3
Visningar: 7250

Båttrailer

Lite sugen på att ställa upp i SM i träslövsläge, har någon tips på om man kan hyra en trailer som klarar IFen. Hur gör ni andra som ligger på ostsidan?
/Fredrik IF 1928
av Fredrik
12 jun 2008 22:52
Kategori: Kappsegling
Tråd: Mätbrev
Svar: 13
Visningar: 19800

Mätbrev

Nu har jag fått min båt inmätt Tack för hjälp med detta!
Anmälan till SM på G :lol: /Fredrik IF 1928
av Fredrik
26 maj 2008 22:26
Kategori: Kappsegling
Tråd: Mätbrev
Svar: 13
Visningar: 19800

Mätbrev

OK, Tack för tips, då finns kanske en nödlösning vecka 27 då , jag tar båten dit det behövs :lol: . Har någon kontaktuppgifter till Christer Wallsten?
MVH
Fredrik IF 1928
av Fredrik
26 maj 2008 10:45
Kategori: Kappsegling
Tråd: Mätbrev
Svar: 13
Visningar: 19800

Hello igen, Tack Vallan för din hjälp. Tyvärr så verkar denne mätman ha mycket att göra och vet inte ännu om han hinner ta min båt. Nu känns det som om förbundet kanske måste hjälpa till för att det vore ju synd att missa SM för att man inte kan få ett mätbrev(även om undertecknad bara deltar för sk...
av Fredrik
18 maj 2008 20:59
Kategori: Kappsegling
Tråd: Mätbrev
Svar: 13
Visningar: 19800

Mätbrev

Behöver ett mätbrev till min båt 1928.

Har mailat de flesta mätmän i stockholstrakten utan resultat.

Någon som har tips?
/Fredrik :roll:
av Fredrik
20 jan 2008 18:42
Kategori: Skrov
Tråd: Knän för röstjärnen
Svar: 2
Visningar: 7118

Knän för röstjärnen

Har skaffat ett par danska utmattningssäkra röstjärn. Tänkte att plast dit knän när jag ändå ska byta. fanns det någon skiss. Lästa att det fanns in 86 års år och höst nummer av medvind men de finns inte. Skulle helst slippa att demontera för mycket av inredningen, så därför funderar jag på lite min...
av Fredrik
03 jan 2008 20:27
Kategori: Skrov
Tråd: Nya fönster/rutor
Svar: 11
Visningar: 26167

Rutor

Jag demonterade mina rutor med aluminiumram. och skickade dem till CM Båtrutor på Öckerö. Han packade om dem och skickade tillbaka på två veckor trots att det var början på säsongen. det var relativt lätt att få dit dem igen med bara en liten gummilist bakom aluminiumramen. Kostnad runt 2500:-. Nu k...
av Fredrik
02 jan 2008 21:42
Kategori: Roder
Tråd: Bottenfärg och o-ringar
Svar: 7
Visningar: 15281

Tack Marec för tips :D
av Fredrik
01 jan 2008 15:23
Kategori: Roder
Tråd: Bottenfärg och o-ringar
Svar: 7
Visningar: 15281

Tack för tips, Har bara sjösatt min IF en gång så länge och då målade även jag en Hempel färg (tror det var en västkustkvalitet) självpolerande. Efter en säsong i sthlms skärgård hade jag inte en enda snäcka, bara lite "grönslick" men som sagt väldigt lite, så ur beväxnings synpunkt är nog...
av Fredrik
30 dec 2007 23:39
Kategori: Roder
Tråd: Bottenfärg och o-ringar
Svar: 7
Visningar: 15281

OK, jag trodde det kanske var ngn speciell kvalitet på o-ringarna. Tänkte testa SM så därför funderar jag på ny färg och att slipa ner, men det får nog bli lite puts på de värsta ojämnheterna och polerande färg ändå. Alternativet känns som inomhus jobb och det får nog vänta tills nästa vintersäsong....
av Fredrik
30 dec 2007 20:46
Kategori: Roder
Tråd: Bottenfärg och o-ringar
Svar: 7
Visningar: 15281

Bottenfärg och o-ringar

Gör hård eller självpolerande botten färg fartskillnad, någon som tros sej veta?
Var får man tag i o-ringar till rodertapparna.
:D