Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Johan A, SWE2445
Inlägg: 29
Blev medlem: 26 apr 2015 10:13

Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Inlägg av Johan A, SWE2445 »

Jag söker vänliga IF-kamrater som kan låta mig komma på besök för inspiration och mått-tagande, jag ska nämligen bygga inredning till min IF. (Förra ägaren glömde nämna att inredningen delvis saknades när jag köpte henne osedd.)

Jag är baserad i Malmö, men kan såklart ta mig till hamnarna/städerna runtomkring. Tacksam för hjälp!

Hör av er här, på johan at ioio.se eller 0732-5144333. Jag hoppas kunna komma närmsta veckorna iom att vädret snart tillåter byggstart.
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2784
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Inlägg av maja »

Eftersom du är medlem i IF-båtförbundet, kan du få kika i min IF vid lämpligt tillfälle. Visserligen är min båt några år äldre än din, men det mesta av inredningsdetaljerna är samma.

Tänk också på att du kan läsa en monteringsanvisning för inredningen på webbsidan om du loggar in som medlem. Där kan du se vilka delar som ingår och hur de ungefär ser ut, somt hur de är monterade.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
bubbleboy76
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 mar 2016 10:28
Ort: Göteborg

Re: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Inlägg av bubbleboy76 »

Eftersom du är medlem i IF-båtförbundet, ...
Räknar ni Marieholm 26 som en IF? Alltså, det är medlemskap i Svenska IF-båtsförbundet som gäller, om jag vill ställa frågor etc på detta forum?
Finns det resutat- och balansräkning, eller liknande, som jag kan titta på för att se hur medlemsavgifterna används?
Johan A, SWE2445
Inlägg: 29
Blev medlem: 26 apr 2015 10:13

Re: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Inlägg av Johan A, SWE2445 »

Det vore toppen Maja! Jag hör av mig på mail så kan vi bestämma en tid som passar dig. Monteringsanvisningarna/ritningarna har jag studerat noggrannt men det skulle hjälpa mycket att se hur det ser ut live.


Bubbleboy76 Tacksam om du inte trådkapar. Det är självklart så att ekonomin redovisas.... Tror både Marieholm 26 och IF-ägare är lika välkommna, men ta det i en egen tråd.
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2784
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?

Inlägg av maja »

bubbleboy76 skrev: Räknar ni Marieholm 26 som en IF? Alltså, det är medlemskap i Svenska IF-båtsförbundet som gäller, om jag vill ställa frågor etc på detta forum?
Finns det resutat- och balansräkning, eller liknande, som jag kan titta på för att se hur medlemsavgifterna används?
Detta forum är öppet för alla, men det diskuterade ämnet ska röra sig kring IF-båt och Marieholm 26.
Alla kan läsa foruminläggen, men man måste registrera sig på forumet för att själv kunna göra inlägg i trådarna och skapa nya trådar. Det är fritt att ställa frågor kring IF-båten, och om man inte är medlem i förbundet, får man nöja sig med de svar man får här.

IF-båtförbundet välkomnar alla Mariehollm 26-ägare/seglare som medlemmar i förbundet. Vi menar att M26-ägarna/seglarna har stor nytta att vara med, framför allt för kontakt med andra seglare v.g. den tekniska biten av båten.

IF-båtförbundets centrala budget, som består av hälften av medlemsavgiften, går i huvudsak till utgivningen av vår tidning Medvind och till styrelsens kostnader för resor och administration. Den andra hälften går till regionklubben (i ditt fall Västkustens IF-båtklubb, VIF), för att täcka regionens kostnader för lokal verksamhet.

Jag kan sända dig den senaste ekonomiska redovisningen.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Skriv svar