Gummilist till aluminiumramar

Båtens strukturella skal: skrov, däck, mastbalk, genomföringar, fönster och luckor. Botten, gelcoat, plastning.

Moderator: Moderator

S-420
Inlägg: 9
Blev medlem: 18 sep 2006 11:13

Gummilist till aluminiumramar

Inlägg av S-420 »

Hej
mina ventiler läckte ganska mycket, och när jag skruvade ner den som läckte mest och såg jag att gummiprofilen som rutan satt i var väligt torr och sprucken på flera ställen.
Är det någon som har en anig var jag kan få tag på en liknande gummiprofil? Jag har mejlat Marieholm Strömstad marina men inte fått något svar än.

Bild på profilen: http://www.fendern.se/segla/index.php?showtopic=4341

/Jens S-420
SWE2016
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 aug 2006 10:48

Gummilist till Aluminiumramar

Inlägg av SWE2016 »

Hej,

Det finns två typer av fönster, N.C Bjerg som numera heter ERTEC och ligger i Danmark samt ett Norskt fabrikat som heter Golar (tror jag). Själv har jag N.C. Bjerg/ERTEC som du finner på www.ertec.dk där det även finns instruktioner på hur man åtgärdar läckande fönster. I somras tog jag ur mina fönster och åkte till ERTEC som ligger i närheten av Helsingör (själv bor jag i Helsingborg så det var nära och bra). De bytte och åtgärdade lister så att fönstren blev i nyskick :D . Bilden på din list ser inte riktigt ut som ERTECs lister, men kolla ändå på aluminiumramen vad det står för fabrikat.
Janne på Ifigenia
Inlägg: 77
Blev medlem: 27 aug 2006 20:47
Ort: Stockholm
Been thanked: 2 times

Inlägg av Janne på Ifigenia »

Om Du ändå vill kolla Marieholm Strömstad ordentligt är det bättre att ringa, då får man svar bums. Deras "nätaktivitet" tycks inte särskilt hög...

Lycka till!

Janne
Skriv svar