Vad tycker du om forumet?

Forumhantering

Moderator: Moderator

Hur tycker du forumet fungerar?

Omröstningen slutade 09 okt 2006 19:35

Utmärkt
17
74%
Bättre än det gamla
5
22%
Lika det gamla
1
4%
Sämre än det gamla
0
Inga röster
Uruselt
0
Inga röster
 
Antal röster: 23

Användarvisningsbild
IF_admin
Site Admin
Inlägg: 29
Blev medlem: 18 aug 2006 20:51

Vad tycker du om forumet?

Inlägg av IF_admin »

Sedan en tid har vi nu använt detta nya forum. Det ser annorlunda ut och har fått nya finesser.
admin
Forum administrator
MJF
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 sep 2006 15:23
Ort: SoBo, Helsinki, Finland

Inlägg av MJF »

Så småningom kommer det säkert att vara nödvändigt att dela upp i fler rubriker typ: Segel&Rigg, Skrov, Tävling, Inredning, osv. Detta för att göra såväl läsning/svarande/sökning lättare. Ifall man har allt under en rubrik, som nu, försvinner diskussioner ganska så snabbt o. framförallt kommer människor o. ställa samma frågor om och om. Dock skall man inte ha för många rubriker som bara leder till diskussionsområden med några få diskussioner.

Har hållit på med mtb -cykling en längre tid och varit bla. o. grundat en cykelförening vars nätsida är den näststörsta cykeldiskussionssidan i Finland. Antar att ni inte förstår så mycket av finska men rubrikuppdelningen syns ju klart, och fungerar utmärkt:

http://www.ridefree.fi/forum/

Som extra har vi medlemmarnas (betalat medlemsavgift) diskussionsrubriker som syns först då du loggat in med ditt användarnamn som finns i databanken för medlemmar.
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2399
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 59 times

Inlägg av johan swe-1870 »

Vi har valt att tills vidare ej kategorisera (dela upp i underrubriker). Men om antal inlägg tenderar att stiga mycket, och vi finner att de går att gruppera i olika ämnen, kommer vi att överväga en indelning i kategorier.
MJF skrev: Som extra har vi medlemmarnas (betalat medlemsavgift) diskussionsrubriker som syns först då du loggat in med ditt användarnamn som finns i databanken för medlemmar.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Jag tyckte nog att jag kunde se rubriker utan att ha registrerat mig på ridefree, men jag förstår ju ingen finska alls. Kan du förklara lite till vad du menar?
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Håkan IF 2685 MosesII
Inlägg: 20
Blev medlem: 28 aug 2006 23:48
Ort: Stockholm

Kategorisera

Inlägg av Håkan IF 2685 MosesII »

Jag tycker det är skönt att det inte är kategoriserat.
Man ser snabbt om det är nåt nytt intressant.
Om man behöver ha det så behöver man också en "visa nya meddelanden"-funktion som på fendern.se. Men då behöver man väl köra cookies också.

Om det skulle vara kategoriserat så föreslår jag:
1 Kappsegling
2 Cruising och övrigt

och sen inget mer...

hälsar.....
Håkan
hälsar...
Håkan
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2399
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 59 times

Inlägg av johan swe-1870 »

Det finns en Nya inlägg sedan ditt senaste besök att klicka på längst upp till höger på Forumindex, men du måste ha loggat in för att den ska fungera.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Håkan IF 2685 MosesII
Inlägg: 20
Blev medlem: 28 aug 2006 23:48
Ort: Stockholm

Inlägg av Håkan IF 2685 MosesII »

Hade missat den.

Återigen...tack för att ni fixat forumet, det är jättebra!

/H
hälsar...
Håkan
MJF
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 sep 2006 15:23
Ort: SoBo, Helsinki, Finland

Inlägg av MJF »

Johan SWE-1870 skrev:
MJF skrev: Som extra har vi medlemmarnas (betalat medlemsavgift) diskussionsrubriker som syns först då du loggat in med ditt användarnamn som finns i databanken för medlemmar.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Jag tyckte nog att jag kunde se rubriker utan att ha registrerat mig på ridefree, men jag förstår ju ingen finska alls. Kan du förklara lite till vad du menar?
De normala rubrikerna syns är du inloggad eller inte. Medlemsrubrikerna (används för information, planering av häppenings, o. allmänt snack mellan betalda föreningsmedlemmar) syns&öppnas först när du betalat medlemsavgiften och låtit webmastern veta ditt användarnamn.
Samma system kan finnas på många föreningsforum, några låsta diskussionsrubriker som endast öppnas för dig efter betald medlemsavgift. Till skillnad från andra har vi valt att låta dessa medlemsrubriker vara "gömda" för "obetalda" användare.
Skriv svar