Förlorad inloggning

Forumhantering

Moderator: Moderator

IF1426
Been liked: 25 times

Förlorad inloggning

Inlägg av IF1426 »

Skrev nyss ett inlägg i den här tråden, när jag tryckte på , Skicka , försvann hela stycket och blev samtidigt utloggad, vad beror detta på, har faktiskt hänt vid tidigare tillfälle, orkar inte skriva om det.

raderar detta senare

L-Å Andersson

Till nedan inlägg

Tack Nils för att du gick in och delgav att även du har råkat ut för liknande strul, / L-å
Senast redigerad av 1 IF1426, redigerad totalt 11 gånger.
Nils D
Been liked: 21 times

Re: Förlorad inloggning

Inlägg av Nils D »

IF1426 skrev: 11 feb 2021 18:48 Skrev nyss ett inlägg i den här tråden, när jag tryckte på , Skicka , försvann hela stycket och blev samtidigt utloggad, vad beror detta på, har faktiskt hänt vid tidigare tillfälle, orkar inte skriva om det.

raderar detta senare

L-Å Andersson
Även om inte exakt detsamma drabbat mig har det någon enstaka gång hänt att utkast försvunnit, eller, om man skall vara lite mer noggrann, antagligen finns någonstans där jag inte hittar det. Ibland rekonstruerar jag texten, men det har också hänt att jag som du släpper det hela för det blir för mycket att skriva om allt.

Min lösning nu har därför blivit att om jag skriver ett lite längre inlägg, så skriver jag och redigerar texten först i en ordbehandlare, så jag sedan bara behöver klippa in texten i tråden.
Nils D SWE-3008
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Has liked: 98 times
Been liked: 51 times
Kontakt:

Inlägg av johan swe-1870 »

Denna tråd har delats från en annan, eftersom den handlar om en ny sak.

Det var tråkigt att höra att inloggningen tappas bort innan man är klar. Så ska det absolut inte vara!

Jag har nu ökat en session timeout till 60 minuter. Den var nog faktiskt lite låg, bara 15 minuter. Det är ju inte alltid man hinner skriva klart på en kvart.

Om det är som jag tror, var den timeouten endast aktiv då man loggade in från hemsidan och sedan begav sig till forumet. Om man först gick till forumet och sedan loggade in där, var det nog redan 60 minuter som gällde.

Rapportera gärna igen om felet skulle fortsätta!
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Nils D
Been liked: 21 times

Inlägg av Nils D »

Tack Johan för snabb åtgärd!
Nils D SWE-3008
IF1426
Been liked: 25 times

Inlägg av IF1426 »

Det var bra Johan att du gav lite ytterligare skrivtid och även delade dessa inlägg i en ny tråd. jag Tackar

L-Å Andersson
Skriv svar