M26 Feste til bordben i salong

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Ingjerd
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 sep 2019 13:41

M26 Feste til bordben i salong

Inlägg av Ingjerd »

Hei!

Jeg har en M26 og har bord med to aluminiumsben med «plastskruer» som skrues i fester i dørken i salongen eller i cockpiten. I min båt har en tidligere eier lagt teak på dørken og festene manglet. Jeg har fått tak i nye fester og må borre opp nye hull for å forsenke dem i dørken.

Den fremste dørkplaten er limt fast og mitt problem er at jeg ikke vet hva som er under. Er det noen som vet det?

Siden bordet er originalt regner jeg med at det er plass til bordfestet der det opprinnelig satt. Er det det noen her på forumet som har en M26 og som kunne tenke seg å måle opp hvor det fremste bordfestet skal være?

Jeg legger ved et bilde av dørken. Beklager rotet, men det er litt «verksted» i båten nå!
Bilde
Bilde
C9DB975D-C619-4B9F-ABEE-CA27BBC2F2C6.jpeg (33.48 KiB) Visad 7079 gånger
Nils D
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 jun 2007 20:21
Ort: Linköping/Arkösund
Been thanked: 26 times

Re: M26 Feste til bordben i salong

Inlägg av Nils D »

Jag har inget svar på din fråga om vad som finns under durken.
Istället tänkte jag tipsa dig om en alternativ lösning, som gör att du slipper ta reda på vad som finns där, och som dessutom gör det smidigare att använda bordet. Köp istället ett fäste till lagunbord. Jag har ett sådant fäste till mitt originalbord i min IF, och är mycket nöjd. Det finns många fördelar, men den kanske största är att man lätt kan svänga undan bordet också när det är dukat, om man behöver lite mer plats i sittbrunnen (eller i ruffen i mitt fall ... jag har ett fäste där också)
Du hittar flera bilder på hur det ser ut på den här länken
https://www.google.se/search?source=uni ... AR6BAgKEAE
Där ser du också priser från flera leverantörer.
Nils D Tidigare ägare av SWE-3008
Ingjerd
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 sep 2019 13:41

Re: M26 Feste til bordben i salong

Inlägg av Ingjerd »

Hei!

Takk for svar! Inntil videre ønsker jeg å bruke de bordbenene jeg har, selv om jeg er enig i at det antageligvis er en bedre løsning.

Ingjerd
Skriv svar