Sökningen fann 6 träffar

av sesuna
18 aug 2009 21:45
Kategori: Segel
Tråd: erfarenhet av rullfock från rullfock.se
Svar: 6
Visningar: 16049

Re: erfarenhet av rullfock från rullfock.se

Efter att tagit del av inlägg och andra forum runt rullfock system har jag nu slutligen betällt ett system från CU-Orginal. Som jag förstår har man utvecklat rullen och jag hoppas att det ska fungara bra. Om intresse finns tänkte jag dokumentera monteringen och skriva några rader i forumet om mina e...
av sesuna
13 aug 2009 21:33
Kategori: Segel
Tråd: erfarenhet av rullfock från rullfock.se
Svar: 6
Visningar: 16049

Re: erfarenhet av rullfock från rullfock.se

Tack för din input. Om jag förstår det hela rätt så fungerar rullfocksystemet från Bartels och CU-orginal på ett likande sätt och enligt din erfarenhet fungerar det ju bra. Behovet att reva seglen finns ju nu och då, men seglae ju mest orevat. Återstår att utreda var kvalitetsskillnaden mellan syste...
av sesuna
12 aug 2009 20:55
Kategori: Segel
Tråd: erfarenhet av rullfock från rullfock.se
Svar: 6
Visningar: 16049

erfarenhet av rullfock från rullfock.se

Är på jakt efter ett rullfockssystem och noterar i forumet att diskussionerna har gått varma, mycket matnyttigt har jag funnit. Men jag saknar något omdöme, erfarenhet från de olika systemen. Själv passar systemet från rullfock.se (CU-orginal) min plånbok, men frågan är hur systemet i praktiken fung...
av sesuna
03 mar 2009 22:33
Kategori: Annat
Tråd: Sprayhood
Svar: 11
Visningar: 23937

Re: Sprayhood

Tack för all hjälp.
Nu är nya bågar påväg tack vare era goda råd. Det visade sig mkt enkelt genom att kontakta Marieholms Marin. Bågar passande båda typerna av sprayhood fanns på lager och för en tusenlapp så har jag nu bågar påväg till Stockholm.

/Sune
av sesuna
02 mar 2009 12:57
Kategori: Annat
Tråd: Sprayhood
Svar: 11
Visningar: 23937

Re: Sprayhood

Tack för snabba svar. jag har min kapellmakare i Örebro och båten i Sthlm´s skärgård, därför var jag enbart intresserad av bågarna och dess konstruktion. Ska lyssna med Marieholm Strömstad.

/Sune
av sesuna
01 mar 2009 20:26
Kategori: Annat
Tråd: Sprayhood
Svar: 11
Visningar: 23937

Sprayhood

Jag ska komplettera min båt (årsmodell -74) med en sprayhood. Är det någon som har en ritning eller annan information om bågens konstruktion?