Sökningen fann 5 träffar

av Pearl Q
10 maj 2008 22:03
Kategori: Skrov
Tråd: Självlänsventiler ?
Svar: 9
Visningar: 16419

Hej! Härom helgen kröp jag in under sittbrunnen och gjorde rent och smörjde våra självlänsventiler eftersom de kärvade. Och jag passade på att ta några bilder på hur det ser ut där inne. http://www.shareapic.com/pfiles/25481/sjalvlans.jpg Den första bilden visar hur ventilen ser ut när jag har koppl...
av Pearl Q
10 jul 2007 13:55
Kategori: Rigg
Tråd: Storfallet
Svar: 6
Visningar: 12308

Tack för tipsen! :)
av Pearl Q
10 jul 2007 13:54
Kategori: Annat
Tråd: Sumlog
Svar: 3
Visningar: 8096

Sumlog

Min sumlog fungerar ej som den ska och jag har förstått att det kan vara svårt att hitta begagnade såna. Har sökt på Blocket och liknande, men ej hittat något ännu. Är det någon som känner till var man kan få tag i en äldre fungerande sumlog? Eller ännu hellre, känner ni till någon som kan reparera ...
av Pearl Q
09 jul 2007 10:33

Tusen tack för alla snabba svar! Men det är viktigt att man släpper på storbomsnedhal, cunningham och kick innan man hissar, för annars blir det nog väldigt svårt att få seglet i topp.. 8) ... Ok, då ska jag nog först se till att storbomsnedhal, cunningham och kick är släppta innan jag börjar byta p...
av Pearl Q
08 jul 2007 21:14

Storfallet

Hejsan! Är ganska novis inom segling och har precis köpt min första egna båt – en IF. När jag var ute och provseglade i helgen så blev jag lite fundersam kring storfallet och dess placering. Storfallet kommer nämligen ut på mastens högra sida. Och förseglets fall på den vänstra. Men vinschen sitter ...