Sökningen fann 4 träffar
- 11 feb 2021 10:25
- Kategori: Segel
- Tråd: segeltravare till proctor mast
- Svar: 15
- Visningar: 28523
Re: segeltravare till proctor mast
De Proctor travare kommer troligen inte passa min mast eftersom spaltöppningen i likrännan är bara 6mm. Angående långsegling finns det inga ambitioner verkligen och hela projektet ska bara vara för att lätt kunna segla ensam utan att stå vid masten varje gång man hissa seglet eller få ner det. Två sa ...
- 09 feb 2021 16:02
Tack för offerten Andreas. På Seldens hemsida hittade jag lite info angående travaren. Det finns 3 olika modell och du har väl den största med 16mm bredden. Jag föredrar lite glapp så 14 mm verkar vara bättre. Sen är det kanske bättre att sätta in öljetter istället för att sy. Själva info finns också ...
- 08 feb 2021 21:33
Det finns två olika modell som är 10 och 14 mm bredd. Tyvärr har Hjertmans Uppsala just de där inte på hyllan så att jag kan prova och nästa segelmakare är i Stockholm. Men kanske är det värd det att skicka bilderna ditt. Sen kollade jag hur man fästa travaren på seglet och att sy verkar vara bästa l ...
- 08 feb 2021 13:35
segeltravare till proctor mast
Hej,
i år vill jag gärna montera travare på min storsegel som har replik. Men att välja rätt travare är inte så lätt. Bifogad finns det en bild som visar hur stor rännan är. Har ni några tips vilken sorts travare skulle vara bäst?
Tackar
Daniel
i år vill jag gärna montera travare på min storsegel som har replik. Men att välja rätt travare är inte så lätt. Bifogad finns det en bild som visar hur stor rännan är. Har ni några tips vilken sorts travare skulle vara bäst?
Tackar
Daniel