Sökningen fann 29 träffar
- 14 maj 2018 10:04
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Affärer på syd och ostkusten
- Svar: 5
- Visningar: 17318
Re: Affärer på syd och ostkusten
Ölen fyller ni ju lämpligen på i Danmark om ni ska segla genom sundet :) Limhamn har systembolag och mataffär på 10 min gångavstånd. Falsterbokanalen har mataffär på 10 min. Skanör har gratis cyklar till mataffär, 10 min. Systemutlämning i centrum. Lomma tror jag har system och mat nära. Jag tror go...
- 14 maj 2018 09:56
- Kategori: El
- Tråd: Installation av solpanel
- Svar: 76
- Visningar: 101963
Re: Installation av solpanel
Jag minskade förbrukningen i min anläggning genom att lägga i åtta stycken djupfrysta kylklampar i boxen från start. Sen får man frysa om dem hos snälla handlare cirka var femte dag.
Jag mätte inte exakt, men det var tydligt att kompressorna jobbade betydligt mindre första dygnen.
Jag mätte inte exakt, men det var tydligt att kompressorna jobbade betydligt mindre första dygnen.
- 20 sep 2017 19:48
- Kategori: El
- Tråd: Prestandamätning kompressorkylbox
- Svar: 28
- Visningar: 42394
Re: Prestandamätning Waeco CF18 kylbox
Spännande och gedigen tråd! Jag håller på mitt håll på att installera mätpunkter i min båt. Det är en kul och billig hobby med raspberry pi och små komponenter. Hittills har jag fokuserat på att mäta volt och temperaturer, men även fuktighet och lufttryck är förberett. Har också beställt små kretsar...
- 07 maj 2017 21:25
- Kategori: Annat
- Tråd: Detaljbild gångjärn pentrylucka önskas!
- Svar: 2
- Visningar: 7643
Re: Detaljbild gångjärn pentrylucka önskas!
Det löste sig med Mareks gästfrihets hjälp. Luckan monterades med luckgångjärn underifrån, med genomgående bult och muttern försänkt i godset. Kommer bli toppen.
Hjertmans hade passande, artikelnummer 3603-15.
Hjertmans hade passande, artikelnummer 3603-15.

- 06 maj 2017 16:41
- Tråd: Detaljbild gångjärn pentrylucka önskas!
- Svar: 2
- Visningar: 7643
Detaljbild gångjärn pentrylucka önskas!
Hej? Kan någon vänlig IF-ägare fotografera upphängningen av pentryluckan vore jag tacksam! Jag håller på och bygger ny inredning, men har fastnat på hur pentryluckan hänger. Detaljbilder av både öppen och stängd mekanism ur lite olika vinklar skulle verkligen uppskattas! Det gäller alltså den lucka/...
- 24 jan 2017 21:47
- Tråd: Renovering av InFinit
- Svar: 217
- Visningar: 243635
Re: Renovering av InFinit
Vad fina träbitarna ser ut att bli! Vad för olja använder du?
- 08 jan 2017 16:42
- Tråd: Renovering av InFinit
- Svar: 217
- Visningar: 243635
Re: Renovering av InFinit
Hur fick du ut innertaket i ett stycke!?
Vansinnigt bra jobbat, men jag tror du svikit ditt trådskaparjag, du skulle ju göra "invändig renovering". = )
Vansinnigt bra jobbat, men jag tror du svikit ditt trådskaparjag, du skulle ju göra "invändig renovering". = )
- 04 jan 2017 21:58
- Kategori: Skrov
- Tråd: Målning av däck
- Svar: 12
- Visningar: 16649
Re: Målning av däck
Ramirent vet jag har, Cramo har sannolikt också, till uthyrning då. Men jag vill också minnas att jag läst att folk skadat sin gelcoat med högtryck?
Någon modig får rapportera!
Någon modig får rapportera!
- 03 jan 2017 20:14
- Tråd: Målning av däck
- Svar: 12
- Visningar: 16649
Re: Målning av däck
Marek, http://www.pumpkurvan.se/ i Malmö hyr ut högtryckstvättar och även sådana som värmer vattnet. Tror de finns både i el-variant och någon sorts fossilt bränsle-variant. Elvarianten kräver såklart ett rejält uttag, 16A/230V är för lite.
Har sett det på allmänna byggmaskinuthyrningar också.
Har sett det på allmänna byggmaskinuthyrningar också.
- 10 jul 2016 22:51
- Tråd: Mått rufflucka
- Svar: 23
- Visningar: 35860
Re: Mått rufflucka
Glöm inte berätta!
- 24 maj 2016 00:05
- Kategori: Lyft
- Tråd: Centrumlyft
- Svar: 57
- Visningar: 86627
Re: Centrumlyft
När jag i höstas lyfte som på bild ovan så knorrade kranföraren om att stroppen i fören lätt skulle kunna glida av (upp över fören). Kan någon med mer ingenjörskunskaper än jag höfta om det inte alls stämmer eller om där finns en risk att den glider upp? Mina amatörögon ser ingen risk för det, men j...
- 01 apr 2016 21:46
- Tråd: Råå splitsverkstad eftersnack
- Svar: 7
- Visningar: 12093
Råå splitsverkstad eftersnack
Vi hade splitsverkstad i Råå häromdagen. Johan Winberg visade oss både vackra och funktionella sätt att snida repändar. Jag har själv fuskat med splitsar senaste året och har en del länkar till matnyttig info om hur det går till. Så, här, som utlovat. Firman Premium Ropes har ett antal mycket tydlig...
- 17 mar 2016 11:05
- Tråd: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?
- Svar: 4
- Visningar: 10200
Re: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?
Det vore toppen Maja! Jag hör av mig på mail så kan vi bestämma en tid som passar dig. Monteringsanvisningarna/ritningarna har jag studerat noggrannt men det skulle hjälpa mycket att se hur det ser ut live. Bubbleboy76 Tacksam om du inte trådkapar. Det är självklart så att ekonomin redovisas.... Tro...
- 16 mar 2016 21:50
- Tråd: Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?
- Svar: 4
- Visningar: 10200
Malmö-seglare, kan jag få kika in i din IF?
Jag söker vänliga IF-kamrater som kan låta mig komma på besök för inspiration och mått-tagande, jag ska nämligen bygga inredning till min IF. (Förra ägaren glömde nämna att inredningen delvis saknades när jag köpte henne osedd.) Jag är baserad i Malmö, men kan såklart ta mig till hamnarna/städerna r...
Re: El-motor
I denna Youtube-serie kan du nog få lite livs levande inspiration. Två unga arkitekter bygger om en gammal 30-fotare med inombordare till eldrift, på låg budget. Tror de använder en begagnad truckmotor. De räknar med att få ut 1h drift / dag på sin batteribank. Jag vet inte hur bra det kan bli, men ...