Sökningen fann 5 träffar

av Bovall
28 jul 2021 22:03
Kategori: Lyft
Tråd: Centrumlyft
Svar: 57
Visningar: 88187

Re: Centrumlyft

Här kommer dimensionerna på slingen som jag använder. Slinget som fästs i öglan i kölen är det gula. De lila fästs i röstjärnen till övervanten med en schackel.


Anders
av Bovall
13 jul 2021 17:22
Kategori: Lyft
Tråd: Centrumlyft
Svar: 57
Visningar: 88187

Re: Centrumlyft

Hej,

Det är inga problem att lyfta en IF-E med centrumlyft. Jag använder tre vanliga sling där det ena fästs i öglan som är fastgjuten i kölen, de andra två fäster jag i öglebultarna till övervanten. Jag har köpt standardsling och kan återkomma med dimensioner i nästa vecka.



Hälsningar,

Anders
av Bovall
04 jan 2020 12:40
Kategori: Skrov
Tråd: Otät durklucka för inombordare
Svar: 9
Visningar: 13114

Re: Otät durklucka för inombordare

Någon ritning har jag tyvärr inte. Jag är heller inte säker på den exakta kostnaden eftersom en del andra arbeten utfördes vid samma tillfälle. Mellan tummen och pekfingret så bör det ha handlat om ca 6 - 7 timmar inklusive mallning och montering. Jobbet utfördes av varvet där jag vinterförvarar båt...
av Bovall
03 jan 2020 13:50
Kategori: Skrov
Tråd: Otät durklucka för inombordare
Svar: 9
Visningar: 13114

Re: Otät durklucka för inombordare

Jag har testat en rad olika varianter av lister för att få motorluckan tät. Billiga varianter och svindyra från Kuntze, alla utan framgång. Under ett par år så fyllde jag mellanrummet mellan lucka och durk med silikon för att få det tätt. Det fungerar någorlunda, men det blir opraktiskt eftersom det...
av Bovall
30 jul 2012 14:03
Kategori: Lyft
Tråd: Centrumlyft
Svar: 2
Visningar: 9626

Centrumlyft

Jag har nyligen köpt en IF-E från 1976 och har läst de inlägg som finns här på forumet angående centrumlyft. I ett av inläggen står att lyftögla inte finns på båtar med inombordare och att det eventuellt skulle vara problem med annan viktfördelning. Jag har en ögla i min båt (lyckas av någon anledni...