Sökningen fann 12 träffar

av Bird
06 apr 2012 22:47
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Tack 1426 !! Får jag fråga om du möjligen använder brunnen för motorn? Och vad du isåfall tycker om det? Jag är lite fundersam krin hur det är att backa. Jag har en 4hk evinrude utan back som jag brukar snurra 180grader på akterspegeln och backa.. Och en 8hk evinrude yacht twin med saildrive. Tror d...
av Bird
06 apr 2012 17:35
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Hmm tror du har rätt Maja med tanke på skruvarna, men hur sitter den sedan fast? Låter som att luckan bara skulle ramla ut i havet då? Eller sitter den fast med ett gångjärn eller liknande?
av Bird
06 apr 2012 17:30
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Tack !!
av Bird
06 apr 2012 17:09
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Tack Maja,

Jag är osäker på om det finns vantskruvar kvar, men ska kolla detta imorgon. är det någon som har en bild på hur dessa vantskruvar satt när båten var ny? Eller en beskrivning?

Ps jag antar att luckan öppnas inåt och därför borde vara marginellt större än hålet?

Mvh jon
av Bird
06 apr 2012 17:05
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Tack Johan, jag ska testa detta. Återkommer med hur det går.

Någon annan som vill höja ett varningens finger? Tar tacksamt emot idéer och råd.
av Bird
06 apr 2012 14:20
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Återigen Stort tack för hjälpen! Det uppskattas verkligen. Jag håller med er om att motorbrunnen inte verkar vara den mest optimala lösningen, men min uppfattning är även att de höj och sänkbara fästena inte heller är den bästa lösningen.. Jag gillar verkligen din hemmagjorda lösning Maja, och jag h...
av Bird
04 apr 2012 22:10
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Re: Öppna min igenplastade motorbrunn

Hej Tack för snabba svar !! Själva motorbrunnen inne i akterutrymmet finns kvar på min båt, den är bara igenplastad mot sjön. Jag undrade bara om man ska sätta motorn direkt mot detta "skakt" eller om det har suttit något trästycke eller motsvarande där? Min huvudsakliga fråga är huruvida ...
av Bird
04 apr 2012 18:49
Kategori: Skrov
Tråd: Öppna min igenplastade motorbrunn
Svar: 23
Visningar: 27277

Öppna min igenplastade motorbrunn

Hej Jag skulle behöva några kloka råd. Jag håller på med vårrustningen och har tidigare säsonger haft mycket strul med motorfästen som inte funkar som jag vill. När jag slipade lite kring Vattenlinjen upptäckte jag att skarven till min igenplastade motorbrunn är ganska synlig. Då slog det mig att ja...
av Bird
29 mar 2012 15:36
Kategori: Motor
Tråd: utombordare och motorfäste
Svar: 36
Visningar: 61951

Re: utombordare och motorfäste

Hej, Undrar nyfiket om du har kommit på något nytt angående stabilare motorfästen? Jag har precis samma problem som du beskriver, och även mitt motorfäste "svajar" otäckt vid gång i motsjö. Jag är mycket intresserad av det snygga egentillverkade fäste som finns på bild i denna tråd. Finns ...
av Bird
26 nov 2011 08:31
Kategori: Tursegling
Tråd: Året runt boende i min IF samt beg. segel
Svar: 25
Visningar: 48757

Re: Året runt boende i min IF samt beg. segel

Googla på Tiny Tot
Det är de som sitter i Misil2 oftast.
av Bird
26 nov 2011 08:13
Kategori: Motor
Tråd: Ett bättre motorfäste sökes
Svar: 1
Visningar: 6780

Re: Ett bättre motorfäste sökes

OBS iPad tycker att akterspegel ska stavas skyddspatron. Ursäkta förvirringen
av Bird
26 nov 2011 08:11
Kategori: Motor
Tråd: Ett bättre motorfäste sökes
Svar: 1
Visningar: 6780

Ett bättre motorfäste sökes

Hej Läser med stort intresse alla trådar om motorfästen här... Mitt är av den vanliga typen, fjädrad platta.. Höj o sänkbar. Jag är dock inte nöjd. Min evinrude med XL rigg och 8hk känns för stor för detta. Jag skulle vilja ha hjälp att finna en annan typ. Stadigare och lättare att manövrera vid upp...