Sökningen fann 6 träffar

av svenee
29 apr 2015 11:30
Kategori: Motor
Tråd: Motorbyte. IF-E
Svar: 13
Visningar: 25313

Re: Motorbyte. IF-E

Hej.
Tack för alla synpunkter. Jag har inte ännu börjat tänka i tävlings segling. Men nu vet jag vad jag måste göra om det blir aktuellt.

Mvh Sven-Erik
av svenee
06 okt 2014 23:13
Tråd: Motorbyte. IF-E
Svar: 13
Visningar: 25313

Motorbyte. IF-E

Hej. Har en IF-E med en VP md1b. Tänkte byta till en lättare motor och göra den mer segelvänlig. Vill sätta in en Yanmar1 GM. Någon som har erfarenhet av detta. Går den att montera in. Borde gå då den är mycket mindre. Vad måste jag tänka på. Har inte kollat upp så mycket mått ännu men tänker börja ...
av svenee
28 jul 2014 21:32
Tråd: Låg oljenivå md1b.
Svar: 2
Visningar: 9267

Låg oljenivå md1b.

Hej. Vad ska jag göra.?? Har kört min inombordare volvo penta md1b med en trasig oljetrycksgivare som läckt ut olja. Tyvärr har jag kört för länge utan att upptäcka det. Har då kört med mycket liten mängd olja i motorn ett tag innan jag upptäckte det. Har nu fyllt på olja och motorn låter och går so...
av svenee
30 apr 2014 17:21
Kategori: Anslag
Tråd: Frakthjälp
Svar: 1
Visningar: 6815

Frakthjälp

Hej. Undrar om det är någon som åker mellan Stockholm (Rönninge) och Kalmar/Borgholm Öland. Jag har köpt en akter pulpit och mantågsstöttor och undrar om det är någon som hade möjligheten att ta med dom till Kalmar/Borgholm. Jag betalar gärna en bensinpeng. Mvh Sven-Erik. mail: svenee@spray.se mobil...
av svenee
18 maj 2011 18:30
Kategori: Allmänt
Tråd: ÄNTLIGEN!!!!!!!! ägare av en IF
Svar: 3
Visningar: 8127

ÄNTLIGEN!!!!!!!! ägare av en IF

Hej. Nu har jag bestämt mig för en IF båt. En inombordare md1b disel. Färskvattenkyld. Förvarad inomhus sedan 1980. Knappt använd senaste 10 åren. Har dock vart sjösatt varje sommar. Väl omhändertagen inför övervintring varje år sedan 1980 av en marina i Västervik där hon finns. Nu undrar jag vad so...
av svenee
02 feb 2011 19:43
Kategori: Allmänt
Tråd: Båt koll.
Svar: 0
Visningar: 4386

Båt koll.

Hej. Jag undrar om det är någon som vet något om en IF båt med segelnummer 2013. Finns för närvarande i Söderhamntrakten. Eller om det finns någon här på forumet som kan titta på den för min räkning.(Ligger ute på annons på Blocket) Själv bor jag på Öland och är en förstagångsköpare av segelbåt. Har...