Sökningen fann 18 träffar
- 12 aug 2016 14:33
- Kategori: Skrov
- Tråd: Mått rufflucka
- Svar: 23
- Visningar: 34982
Re: Mått rufflucka
Ja det var till stor hjälp för mig (innan hade jag, utan framgång, letat igenom sortimentet hos alla tänkbara båtbutiker).
Det är säkert fler som har samma typ av plastgaller som jag. Min båt är från -73.
Det är säkert fler som har samma typ av plastgaller som jag. Min båt är från -73.
- 12 aug 2016 12:52
Jag skall absolut berätta. :P Gallret kom med posten inom utlovad tid, och visade sig passa alldeles utmärkt! Yttermåtten på det gamla och det nya gallren är identiska. Dock sitter skruvhålen lite annorlunda, vilket jag bara tyckte var bra. Gallret sitter stabilare i nyborrade hål. 8) Efter en hel d...
- 08 jul 2016 11:00
Tack för tipsen, Johan.
Nu har jag beställt en 206/984 från Campinggrossisten. Ska bli intressant att se hur den tar sig ut monterad i ruffluckan.
Nu har jag beställt en 206/984 från Campinggrossisten. Ska bli intressant att se hur den tar sig ut monterad i ruffluckan.

- 04 jul 2016 22:39
Tack för svar, Staffan. Jag har försökt att slipa bort den vita färgen med en excenterslip och ganska grovt papper, men på de ställen där den sitter kvar så sitter det ordentligt. :x Måste vara en ganska tålig lackfärg eller dyl. Fast det är väl lika bra att jag lägger ner den tiden på att nöta och ...
- 04 jul 2016 11:11
Jag hoppar in i tråden på nytt för en fråga. Någon som vet hur ruffluckan är ihopsatt? Jag bifogar en bild på min anskrämliga lucka som jag håller på och snyggar till. Jag vill helst ersätta den vita skivan inkl. gallret med en nya grejer, men kunde inte se hur de fyra teaklisterna (som utgör ramen)...
- 08 jun 2016 11:54
- Kategori: Motor
- Tråd: Manual till Johnson 2-takt 6 hk
- Svar: 2
- Visningar: 12997
Re: Manual till Johnson 2-takt 6 hk
Jag hittade en äldre manual till min Yamaha här: http://boatinfo.no/ Själva sidan är jättekonstig m.a.p. på design etc. Men den innehåller en hel del matnyttigheter. :P Användarmanualer ligger under http://boatinfo.no/lib/library.html men det ser tyvärr ut som om det bara finns till äldre Johnson-mo...
- 31 maj 2016 10:49
Stämmer bra, Johan - övre kanten på ruffluckan är svagt välvd. Måtten på min är dessa [mm]: Bredd överkant: 560 Bredd nederkant: 555 Höjd sida: 512 Höjd mitt: 520 Tjocklek: 19 Jag hade inte någon mikrometerskruv när jag var nere vid båten och tog måtten, så det kan diffa på någon halv millimeter här...
- 30 maj 2016 10:56
Vilken lucka menar du Emil? Den vita horisontella av plast som skjuts in i garaget eller den vertikala av trä/teak som lyfts bort ... ?
Re: Scrubbis
Tack för svaret! Då skall jag inhandla en egen så snart som möjligt. 

Marek - förstår jag dig rätt när du skriver "Den fungerar helt OK när man står och borstar på den egna båten."? Man når alltså ner så pass långt om man står (på knä) på däcket och hänger ner över relingen? Mitt problem är jag har bryggplats med boj, alltå inga Y-bommar att tillgå, och jag ...
- 08 aug 2015 22:07
- Tråd: Att få en fyrtakts motor att gå
- Svar: 15
- Visningar: 48437
Re: Att få en fyrtakts motor att gå
Nej, jag har inte provat att köra via den inbyggda tanken ännu, åker nog ner till båten på måndag och gör det ... Sedan blir det till att införskaffa Sta-bil - antingen via någon webshop eller så får jag helt enkelt sätta mig i bilen och åka till närmaste återförsäljare. Får jag detta att fungera, s...
- 07 aug 2015 22:27
- Tråd: Att få en fyrtakts motor att gå
- Svar: 15
- Visningar: 48437
Re: Att få en fyrtakts motor att gå
Intressant läsning! Jag har nämligen lite liknande problem med min Yamaha F4, som heller inte körs särskilt ofta. Vad som kanske talar emot att den skulle ha igentäppta kanaler etc. är att den är helt ny för säsongen. Någon annan som haft detta problem på en ny motor eller drabbar det bara snurror m...
Tack för din "tilbakemelding", Frode. :P Det jag var lite orolig för var om den angivna flytkraften på 2 kg skulle räcka till, eller om man själv skulle behöva trycka uppåt för att få tillräcklig skrapeffekt. Med en hävarm på någon meter, så blir det snart ganska tungt. Men vad jag förstår...
Jag har i år - för första gången - struntat i att bottenmåla och tänkte i stället nyttja en närbelägen båtbottentvätt. Ekonomiskt så går det ungefär jämnt upp om jag besöker tvätten tre gånger under sommaren. Jag har också kikat på Scrubbis och är såklart intresserad av vad den kan göra för att håll...
- 10 apr 2013 07:58
- Tråd: Sidostripes längd och bredd?
- Svar: 8
- Visningar: 13571
Re: Sidostripes längd och bredd?
Ta bort den gamla först. Annars blir det säkert ojämnt, vilket kommer att synas genom den nya. Dessutom är det nog lika bra att låta den nya få ordentligt fäste för sitt klister. Rensa och tvätta bort klisterrester med t ex label off och torka rent med aceton. Pensla sedan på såpvatten och och lägg...