Sökningen fann 8 träffar

av Segelfalk
29 apr 2012 09:16
Kategori: Förbund
Tråd: Betala medlemsavgiften
Svar: 3
Visningar: 9753

Re: Betala medlemsavgiften

Tack! maja för snabbt svar.
Betalar omgående.

/ V.
av Segelfalk
28 apr 2012 21:20
Kategori: Förbund
Tråd: Betala medlemsavgiften
Svar: 3
Visningar: 9753

Betala medlemsavgiften

Hej Jag har insett att jag inte betalat medlemsavgiften. Jag undrar var jag hittar plusgiro nummer för att kunna göra rätt för mig? Bor i Uppsala, och tillhör Ostkusten if-klubb. Det är möjligt att det går att hitta gironumren på hemsidan, men tyvärr har jag inte hittat dem. Jag har heller inte fått...
av Segelfalk
09 jun 2011 13:58
Kategori: El
Tråd: Ekolod. Placering av givare, inombords
Svar: 8
Visningar: 19330

Re: Ekolod. Placering av givare, inombords

Hej Lyfter tråden igen. Det verkar inte helt lätt att få till en bra signal på vår ekolodgivare. Vi har monterat den inombords i styrbord sidostuv i förpiken. Visar ibland rätt, och ibland o,3m. Givaren sitter i avloppsrörsbit med vatten o diskmedel. Kommer att flytta placeringen och testa igen. Är ...
av Segelfalk
25 maj 2011 15:39
Kategori: Skrov
Tråd: Länsventilerna
Svar: 3
Visningar: 7790

Re: Länsventilerna

Vi hade ventiler som satt fast på vår båt i öppet läge oxå, fixade dock till det innan båten lades i. I vårt fall löste det sig med att spruta lite ptfe olja(spray) på spindeln och in i självlänsen utifrån. Jag fick känslan av att våra ventiler mest kärvade i spindeln. Kanske kan du få loss dem med ...
av Segelfalk
21 apr 2011 08:29
Kategori: Annat
Tråd: Bad- eller räddningsstege
Svar: 6
Visningar: 9532

Re: Bad- eller räddningsstege

Hej Vi har monterat en modifierad BUT55 från Båtsystem i vinter. Övre delen av stegen är kortad 4cm och ena däcksfästet förlängt. Vred till det så här för att kunna montera stegen så nära mittlinjen som möjligt utan att de undre stöden skulle krocka med rodret. Vi får se om vi blir nöjda i sommar. M...
av Segelfalk
09 jan 2011 20:24
Kategori: El
Tråd: Ekolod. Placering av givare, inombords
Svar: 8
Visningar: 19330

Ekolod. Placering av givare, inombords

Hej Vi har införskaffat oss ett Nexus instrument med logg och ekolodsgivare (separata) som ska ersätta det gamla trasiga Silva2000 som är monterat i båten. Nu gäller det att bestämma placering av Ekolodsgivaren. Det blir Inombordsmontering i ett plaströr. Ett önskemål är att placera den en bit föröv...
av Segelfalk
07 jul 2010 09:15
Kategori: Beslag
Tråd: Längd Spinnaker gajar?
Svar: 23
Visningar: 48938

Re: Längd Spinnaker gajar?

Tack för råd. Får mäta upp längderna och köpa lina. Siktar nog på 8mm lina.
Intressanta förslag med skalad lina och också att har en "loop".
När ni skalar linan, hur gör man i övergången mellan skalad och oskalad? Fransar det inte upp sig? Tejpa eller tagla?

MVH
Valle
av Segelfalk
05 jul 2010 13:57
Kategori: Beslag
Tråd: Längd Spinnaker gajar?
Svar: 23
Visningar: 48938

Längd Spinnaker gajar?

Hej Jag och polarn är nyblivna ägare till en IF. Till båten följde spinnaker och bom. Men Gajar och nedhal saknas. Nedhalet kan vi nog mäta upp lätt hur långt det ska vara men, Hur långa spinnakergajar ska man ha? Ska räcka från spinnaker, till brytblock på aktern och fram till vinch och cleat på ru...