Sökningen fann 4 träffar
- 15 okt 2010 13:54
- Kategori: Skrov
- Tråd: Läckage i akterpiken
- Svar: 9
- Visningar: 16766
Re: Läckage i akterpiken
Har haft två olika problem med läckande lucka till akterhacket. När styrbords luckhalva stängs vilar den mot sargen i framkant av öppningen, där kan sargen nöta genom luckan med läkage som följd. Om man klivit oförsiktigt på styrbordsluckan kan den u-formade nedsänkningen där babordsluckhalva passar ...
- 23 sep 2009 21:01
- Kategori: Kappsegling
- Tråd: SM 2010
- Svar: 2
- Visningar: 7633
SM 2010
SM 2010 kommer att gå i Mönsterås. Jag planerar att ta mig dit . Är det någon som börjat fundera på hur man ska ta sig dit från Mälardalstrakten ? Eskadersegling? Lastbil? Non stop race Dalarö - Mönsterås? Eller något annat alternativ?
Ragnar
Swe 856 Flax
Ragnar
Swe 856 Flax
- 23 sep 2009 20:37
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Mugg
- Svar: 3
- Visningar: 9578
Re: Mugg
Jag har haft två båtar med vattentoa. i bägge fallen har det slutat med att jag hamnat som rörmokare tillsammans med en full toa som vägrar tömma sig. Tillfällena bruka allt inträffa antingen när det är 30 grader varmt eller det är sjögång. Genomsvett med toalettlukt eller fullt som skvimpar över. Hi ...
- 23 sep 2009 20:28
- Kategori: Lyft
- Tråd: Centrumlyft
- Svar: 57
- Visningar: 104758
Re: Centrumlyft
Enkelt och billigt är att köpa 1 st 3-tons (gul) lyftsling 6 m i omkrets och 2 st 1-tons (lila) sling med 4 m omkrets. Hos Svedol går ett sånt paket på ungefär 400 kr. Komplettera med lämpliga schakel. För att göra det möjligt lyft utan att röra inställningen av masten har jag kompletterat med en ögl ...