Sökningen fann 269 träffar
- 12 feb 2021 10:11
- Kategori: Forum
- Tråd: Förlorad inloggning
- Svar: 4
- Visningar: 12144
Re: Förlorad inloggning
Det var bra Johan att du gav lite ytterligare skrivtid och även delade dessa inlägg i en ny tråd. jag Tackar
L-Å Andersson
L-Å Andersson
- 11 feb 2021 18:48
- Tråd: Förlorad inloggning
- Svar: 4
- Visningar: 12144
Förlorad inloggning
Skrev nyss ett inlägg i den här tråden, när jag tryckte på , Skicka , försvann hela stycket och blev samtidigt utloggad, vad beror detta på, har faktiskt hänt vid tidigare tillfälle, orkar inte skriva om det. raderar detta senare L-Å Andersson Till nedan inlägg Tack Nils för att du gick in och delga...
- 10 feb 2021 19:34
- Kategori: Segel
- Tråd: segeltravare till proctor mast
- Svar: 15
- Visningar: 17614
Re: segeltravare till proctor mast
A.propå den överkryssade bilden ovan, fig 3.1.b, fr. Selden. Hittade en text i ett häfte som handlar om Segelvård, återger en del som skivits där. " Schacklar, travare och förstärkningar. Här förlitar man sig nog bäst på segelmakarens omdöme. Tips för långseglaren. 1. 2. Travare fastsydda med v...
- 08 feb 2021 22:33
- Kategori: Segel
- Tråd: segeltravare till proctor mast
- Svar: 15
- Visningar: 17614
Re: segeltravare till proctor mast
Sökte efter segeltravare från Hjertmans, de från Seldens har som enda beskrivning att de är av vit plast,inga mått uppgifter, märkligt. Hittade en reserv tavare ,typ Selden den mindre 11mm som jag använt för att sätta travare i ett äldre segel, har mast av den mer päromformade, droppformade typen dä...
- 05 feb 2021 13:15
- Tråd: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind
- Svar: 11
- Visningar: 21368
Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind
Det är Ok, Marek. Har även fått ett E-brev.
L.Å Andersson
L.Å Andersson
- 04 feb 2021 20:34
Hej Nej jag har inte fått något inför årsmötet eller inbetalningskort medlemsavg. Skickade mina nya adressupg. okt -20. senaste Medvind blev trots det eftersänd på gamla adressen , varför jag för en vecka sedan skickade en ny påminnelse till OIF, har inte fått bekräftat. Min tidigare mail adress tro...
- 04 feb 2021 19:00
Ursäkta, undertecknad har varit medlem minst 25 år, om man ser till mina samlade Medvind är den första nr 2-1991 och den som har en tryckt adress är nr 4-2000, det borde väl beskriva mina år som medlem. Det är därför jag undrar varför jag inte får del av nyhetsbrevet Lättvind. Med IF 1426, sedan okt...
- 03 feb 2021 21:12
Skulle vara intressant att ta del av Nyhetsbrevet , " Lättvind " jag har gått in och lämnat min nya mail adress tidigare i höstas, tillsammans med en adressändring.
L Å Andersson
L Å Andersson
- 25 jan 2021 08:18
- Kategori: Skrov
- Tråd: Snygga till Luckgarage
- Svar: 9
- Visningar: 11434
Re: Snygga till Luckgarage
Om man öppnar, "läs mer här" som Johan visade till, där är det lite funderingar kring färgcoden, följande mening är kopierad därifrån; Drog ut en lista, Gelcoat Colorcodes, där det framgår att Marieholm -71-76, har färgkod J4021. När jag vid ett senare tillfälle skulle förbättra en yta och...
- 24 jan 2021 22:35
- Tråd: Snygga till Luckgarage
- Svar: 9
- Visningar: 11434
Re: Snygga till Luckgarage
En fråga till Johan varför valde du Jara plast , när BHP i Klågrrup ligger betydligt närmare H-brg, som har levererat till Marieholm.
L-Å Andersson
L-Å Andersson
- 19 jan 2021 21:12
- Tråd: Självlänsar
- Svar: 142
- Visningar: 155516
Re: Självlänsar
En lösning att enkelt hitta ett lämpligt rör fram till avstängningsventilen, kan vara, Halvhårda kopparrör, som bl.a. finns i Biltemas katalog , diam 10x0,8 ,l=2m, art.nr 86-986. Har ej anv. dessa men de klarar säkert det vridande momentet. Oavsett vilken typ av rör man använder sig av måste rörände...
- 08 jan 2021 09:43
- Kategori: Beslag
- Tråd: Avlägsna skorskotsbalk
- Svar: 28
- Visningar: 31374
Re: Avlägsna skorskotsbalk
Det är naturligtvis överkurs att göra dessa urtag i balken för vattenavrinning,enl.bilden, eller ett sätt att göra som Marek skriver med 4 brickor. Urtaget för balken i tofterna är koniskt, vilket har utretts i Tråden SKOTBALK, om man då höjer balken med brickor 5-6mm , vilket då gör att spalten mel...
- 06 jan 2021 17:18
Lägger in en bild på min storskotbalk som jag för flera år sedan formade till för att vatten lättare skulle rinna ur när den är monterad i sitt läge. När jag har tagit upp båten på hösten och senare lyfter ur balken är den fortfarande ganska blöt undertill, varför urtagen inte fullt ut hade den effe...
- 29 dec 2020 21:33
Skotbalken ligger ej helt tajt mot sidorna i urtaget vid tofterna varför det då kan uppstå en delande kraft i sprickan. Eftersom skruvarna för aluminium-skenan verkar ha skruvats in i den bef. sprickan är det då viktigt att skenan kan få ett säkert fäste i den delen, varför det bör limmas, möjligen ...
- 22 nov 2020 17:33
- Tråd: Genuacunningham
- Svar: 22
- Visningar: 20617
Re: Genuacunningham
Det är i Medvind 4 2018, där det är en utm. artikel , kappseglingsbåt, skriven av F Wigelius, Genuans cunningham punkt 7, där står " Man lägger några block på däck och en clam cleat eller skotråtta på sittbrunnsargen", under bilden finns en anvisning till bilder under en it-adress, där det...