Sökningen fann 52 träffar
Re: Inredning
Jag har åxå tänkt mej ny matta på skrovsidorna. Min tanke är att låta den gamla sitta kvar, och limma på den nya ovanpå. Den nya är ganska tunn, och min tanke är att om jag låter den gamla sitta, så får jag bättre isolering.
Någon som har tankar om det?
Någon som har tankar om det?
- sön 12 feb 2012 21:04
- Kategori: Rigg
- Tråd: Akterstag, fel?
- Svar: 14
- Visningar: 6389
Re: Akterstag, fel?
Så då kan det vara smart om jag gjör något med det här alltså? Kanske använda dom gamla röstjärnen (när jag bytt til nya till undervant) å ha bak så långt ut som möjligt, från varandra.
- sön 12 feb 2012 17:15
- Kategori: Rigg
- Tråd: Akterstag, fel?
- Svar: 14
- Visningar: 6389
Akterstag, fel?
Jag ser på bilder av andra IF'er att akterstaget är uppdelat til två liner som går ned i akterdäcket, oftast med ett block uppe i vajern, och skot-anordninger på den ena sidan. Mitt akterstag har bare ett fäste ned i akterdäcket, det blir ju lite snett och usymetriskt. Hur kommer det sej? Var det så...
- sön 12 feb 2012 16:57
- Kategori: Annat
- Tråd: Bad-räddningsstege?
- Svar: 2
- Visningar: 2554
Re: Bad-räddningsstege?
Det är ungefär en sådan jag vill ha själv, men då byggd för IF. Just den här episoden som jag skrev om fick mej till å tänka en del på säkerhet. Jag vill åxå dra ned fall, och andra saker til sittbrunnen. Har ett konstigt akterstag med bare en vaier ned i akterdäck, som jag antar att jag borde dela ...
Re: barduner
Ja, du har ett poäng där...
- sön 12 feb 2012 16:25
- Kategori: Annat
- Tråd: Bad-räddningsstege?
- Svar: 2
- Visningar: 2554
Bad-räddningsstege?
Jeg köpte min IF ifjor vinter. Den låg då i Oslo. Första seglatsen blev i maj, då jag skulle segla den ned til Långesund. Jag hadde med meg en kompis och vi hamnade i en kraftig vår-storm. Vi blev liggandes i "nödhamn" i 2 dygn, bland annat vred motorfästet sej sönder pga vågor. Och efterå...
Re: barduner
Hadde någon som har dette nr, bilden scanne den å evnt legge den ut her?