Sökningen fann 77 träffar

av Fredrik
31 okt 2010 18:31
Kategori: Skrov
Tråd: Halkskyddsmönstret i däcket
Svar: 1
Visningar: 5168

Halkskyddsmönstret i däcket

Jag håller även på men att rensa layouten på däck för att får så "rent"som möjligt, tar bort och flyttar på skenor. För att fylla i gamla skruvhål och även gamla skador undrar jag om någon har en ide på hur man kan återställa halkskyddsmönstret. Kan man göra någon form av avgjutning och se...
av Fredrik
31 okt 2010 18:20
Kategori: Annat
Tråd: Matta på durken i salongen
Svar: 1
Visningar: 5151

Matta på durken i salongen

Håller på att fräscha upp båten och vill byta ut orginal-halkmattan som är limmad på durken . Vet någon var man kan köpa liknande slitstark halkskyddad matta?

Fredrik
IF SWE 1928
av Fredrik
15 jul 2010 20:10
Kategori: Tursegling
Tråd: Färsk mat på IF?
Svar: 6
Visningar: 15005

Re: Färsk mat på IF?

Jag har en kylbox under sittbrunnen, som står på en utdragsskiva, funkar perfekt på semestersegling. Mitt 110Ah batteri i fören klarar med stöd från en liten solcell på en av luckorna på aktergaraget att hålla riktigt kallt under minst 7 dagar..bara att dra ut och öppna kylskåpet.. . Annars är det d...
av Fredrik
11 jul 2010 22:42
Kategori: Beslag
Tråd: Däckslayout och Vinschar på rufftaket
Svar: 2
Visningar: 6556

Re: Däckslayout och Vinschar på rufftaket

Tack Johan, nu klarnade det betydligt, tänkte mig först ett par kindblock på ruffsidan, men då löper inte linan fritt. mkt bättre med att fästa ett par block (spärrblock) ute på fotlisten som du föreslår. Det får det bli, blir även inspirerad att köra ett par snedställda kindblock akteröver :P Fredr...
av Fredrik
11 jul 2010 10:32
Kategori: Beslag
Tråd: Däckslayout och Vinschar på rufftaket
Svar: 2
Visningar: 6556

Däckslayout och Vinschar på rufftaket

Har monterat ett par nya Andersen 101 vinschar på rufftaket och tänker även bryta spinnskot/gaj över ett par block el kindblock till de nya vinscharna, någon som har bra förslag på placering? Har lutat vinscharna några grader utåt med en kilformad platta ngn cm över rufftaket. Har inte provseglat än...
av Fredrik
06 jul 2010 20:46
Kategori: Skrov
Tråd: Projekt Återställning
Svar: 8
Visningar: 14749

Re: Projekt Återställning

En nyfiken fråga, hur gör du då du lagar hål som sitter där det är halkskydd. Jag har ett fult hål i däcket efter en gammal skorsten och det hålet sitter mitt på däcket där det är sånt mönster. Jag brukar först fräsa ur hålet med ett borr och sedan snygga till det överst med en försänkare. Fyller s...
av Fredrik
30 jun 2010 22:48
Kategori: Common
Tråd: Buying Tips
Svar: 5
Visningar: 11818

Re: Buying Tips

Hi Jeff, just have a look on our sales-site "salutorg" and be amazed how much superquality sailboat you could get for 40-100' SEK. Clearly shows the fact you never be prophet in own country...Enjoy your selection 8) regards Fredrik SWE1928
av Fredrik
30 jun 2010 22:34
Kategori: Kappsegling
Tråd: SM i Mönsterås
Svar: 12
Visningar: 19344

Re: SM i Mönsterås

Funderar lite på det här med transporter vid kappseglingarna, och kom på en :idea: idé. Om nu förbundet lämnar transportbidrag vilket är jättebra så kanske man framöver istället kund investera i ett par riktiga bromsade trailers. Det blir en bättre investering på lite sikt. Jag skulle kanske kunna t...
av Fredrik
30 jun 2010 22:28
Kategori: Kappsegling
Tråd: SM i Mönsterås
Svar: 12
Visningar: 19344

Re: SM i Mönsterås

Stefan, klart du ska med! vet att Gradén & CO haft en trailerplats tidigare. Ring Lars Gradén o kolla : 0104480308 / mvh Fredrik SWE1928
av Fredrik
28 maj 2010 23:13
Kategori: Kappsegling
Tråd: SM i Mönsterås
Svar: 12
Visningar: 19344

SM i Mönsterås

Vore kul om vi kunde samla ett riktigt bra startfält i Mönsterås i år. Så många IF båtar det finns , klassen har ju en jättepotential. Min (lilla) erfarenhet av att kappsegla är att man faktiskt inte behöver ha segel av årets modell för att anmäla sig. Mer som schack: att placera sig bra och inte gö...
av Fredrik
26 apr 2010 09:39
Kategori: Kappsegling
Tråd: OIF-snack
Svar: 7
Visningar: 14393

Re: OIF-snack

Hej, tyvärr är sjösättningen på Bullandö försenad så Primula kommer inte i till Lidingö- där sprack min ambitiösa målsättning att segla alla årets seglingar :roll: Visst bottenjobb måste även inväntas något varmare väder.Ornö får det bli istället 8)
av Fredrik
03 jan 2010 21:07
Kategori: Gastlista
Tråd: Extragast sökes för motionskappsegling
Svar: 2
Visningar: 12609

Extragast sökes för motionskappsegling

Jag tänkte försöka att köra de flesta kappseglingarna detta året, det är ju ändå så kul med tävlingnerven.. :P Söker en gast i sthlms området; kille eller tjej! Om du inte är van kappseglare spelar ingen roll bara du är glad och vet vad en spinnacker är för något, kanske lite vig oxå för det var för...
av Fredrik
14 maj 2009 22:00
Kategori: Beslag
Tråd: Nytt storskot
Svar: 6
Visningar: 16008

Re: Nytt storskot

Imponerande arrangemang! Jag blir inspirerad att kona även mitt skot, hur gör du det? Hälsningar
Fredrik SWE 1928
av Fredrik
28 apr 2009 19:37
Kategori: Skrov
Tråd: Mastbalk
Svar: 2
Visningar: 6188

Re: Mastbalk

Nej det har jag inte märkt av, Tack / Fredrik SWE 1928
av Fredrik
27 apr 2009 21:39
Kategori: Skrov
Tråd: Mastbalk
Svar: 2
Visningar: 6188

Mastbalk

Efter att ha totalrenoverat min kära IF som jag tänker behålla på alla punkter återstår en enda sak som jag funderar över. Hur stark är mastbalken? har inga "extra" genomföringar mer än orginalet, men den glasfiber huv som sitter över balken i taket är p.g.a fina snickerier lite svår att d...