Kalendern och utökade funktioner

Forumhantering

Moderator: Moderator

Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2400
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 107 times
Been thanked: 59 times

Kalendern och utökade funktioner

Inlägg av johan swe-1870 »

Kalendern som visas på hemsidan har flera användbara funktioner som jag vill tipsa om.

Om du öppnar en händelse och tycker att den verkar intressant att delta i, kan du enkelt läsa in den i din egen kalender på telefon eller dator. Klicka bara på symbolen för "Ladda ner som iCal-fil" i övre högra hörnan. Då sparar du den händelsen i din egen kalender och har lätt för att komma ihåg den.

Du kan också berätta om du funderar på att delta på händelsen genom att välja Ja, Nej eller Kanske. Då måste du först logga in på hemsidan med ditt självregistrerade användarnamn. Använd gärna denna funktion för att registrera ditt deltagande!

Det har blivit allt vanligare med möten på distans. Om händelsen är ett distansmöte visas länk för att logga in på mötet vid Online URL.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2400
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 107 times
Been thanked: 59 times

Re: Kalendern och utökade funktioner

Inlägg av johan swe-1870 »

Nu visas nation, segelnummer och båtnamn på användare som har registrerat sitt deltagande i en kalenderhändelse.

Alla som har registrerat konto på hemsidan kan anmäla sig med ja, kanske eller nej till en kalenderhändelse. Du registreras då med den extra information som finns på Min profil. För att kunna registrera ditt deltagande måste du först logga in.

På detta sätt kan alltså alla användare själva registrera sitt tänkta deltagande i kalenderns händelser. Det enda som krävs är att du har ett konto på hemsidan.

Har du inget konto på hemsidan? Skapa då ett själv med Skapa inloggning. Det är gratis för alla.
Saknas nation, segelnummer eller båtnamn när du registrerar dig i en kalenderhändelse? Redigera då Min profil och välj sedan att uppdatera din registrering på kalenderhändelsen.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Skriv svar