Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Forumhantering

Moderator: Moderator

Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2389
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 58 times

Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av johan swe-1870 »

Idag har vi skickat ut ett nyhetsbrev med mail till Svenska IF-båtförbundets medlemmar. Det tar information från hemsidan och sammanställer det på ett lättläst och trevligt sätt. Vi planerar att skicka detta löpande, troligen varannan månad.

Är du medlem i Svenska IF-båtförbundet och har ändå inte fått nyhetsbrevet? Då behöver du kontakta din regionansvarige och rätta till din mailadress.

Vill du också ha nyhetsbrevet? Bli medlem i Svenska IF-båtförbundet!
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2389
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 58 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av johan swe-1870 »

Som förbundets medlemmar nu har märkt har det automatiska nyhetsbrevet Lättvind fått en ny funktion. På slutet finns nu en annonssektion som visar att antal aktuella annonser från hemsidans Salutorg.

Det är trevligt att kunna erbjuda denna finess lagom till det nya året 2021, när Lättvind fyller ett år.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
IF1426
Inlägg: 275
Blev medlem: 01 apr 2007 16:18
Been thanked: 27 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av IF1426 »

Skulle vara intressant att ta del av Nyhetsbrevet , " Lättvind " jag har gått in och lämnat min nya mail adress tidigare i höstas, tillsammans med en adressändring.

L Å Andersson
Senast redigerad av 1 IF1426, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2784
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av maja »

Nyhetsbrevet "Lättvind" är ett medlemsbrev och skickas därmed bara till medlemmar i IF-båtförbundet.

Bli medlem så får du Lättvind.

Själv anser jag att alla som har ett intresse av IF eller M26 borde vara med i förbundet.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
IF1426
Inlägg: 275
Blev medlem: 01 apr 2007 16:18
Been thanked: 27 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av IF1426 »

Ursäkta, undertecknad har varit medlem minst 25 år, om man ser till mina samlade Medvind är den första nr 2-1991 och den som har en tryckt adress är nr 4-2000, det borde väl beskriva mina år som medlem.

Det är därför jag undrar varför jag inte får del av nyhetsbrevet Lättvind.


Med IF 1426, sedan okt. 1973
L-Å Andersson
Senast redigerad av 3 IF1426, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2389
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 58 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av johan swe-1870 »

Naturligtvis ska alla medlemmar kunna få Lättvind. Vi måste bara ha rätt mailadress registrerad för att kunna skicka det. Jag håller på och undersöker vad som är fel.

Om det är som jag tror har du inte heller fått mail om att betala medlemsavgift 2021. Stämmer det?

Tips: logga in med användarnamnet medlem och det tidigare lösenordet, så kan du läsa de tidigare Lättvind under menyn Medlem - Nyhetsbrev - OIF Nyhetsbrev https://www.ifboat.se/medlem/nyhetsbrev ... nyhetsbrev .
Senast redigerad av 1 johan swe-1870, redigerad totalt 7 gånger.
Anledning: Efter diskussion med moderatorerna, har jag valt att ta bort avslutande del av detta inlägg.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
IF1426
Inlägg: 275
Blev medlem: 01 apr 2007 16:18
Been thanked: 27 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av IF1426 »

Hej

Nej jag har inte fått något inför årsmötet eller inbetalningskort medlemsavg. Skickade mina nya adressupg. okt -20. senaste Medvind blev trots det eftersänd på gamla adressen , varför jag för en vecka sedan skickade en ny påminnelse till OIF, har inte fått bekräftat. Min tidigare mail adress tror jag inte var registrerad i adressregistret.

L-Å Andersson
Senast redigerad av 1 IF1426, redigerad totalt 5 gånger.
SWE - 515
Inlägg: 8
Blev medlem: 28 maj 2020 13:42

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av SWE - 515 »

Hejsan

Jag har fått utskicket om medlemsavgift, men inte Lättvind. Är ny förra året så det kanske kan vara anledningen.

Mvh,

Mattias
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2389
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 58 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av johan swe-1870 »

Det är bra att felaktigheter rapporteras, så vi får städat bort dem!
IF1426 skrev: 04 feb 2021 20:34 Nej jag har inte fått något inför årsmötet eller inbetalningskort medlemsavg. Skickade mina nya adressupg. okt -20. senaste Medvind blev trots det eftersänd på gamla adressen , varför jag för en vecka sedan skickade en ny påminnelsetill till OIF, har inte fått bekräftat. Min tidigare mail adress tror jag inte var registrerad i adressregistret.
Du har nu blivit rätteligen inlagd i OIFs sändlista. I fortsättningen ska Lättvind och andra utskick komma till dig.
SWE - 515 skrev: 04 feb 2021 22:00 Jag har fått utskicket om medlemsavgift, men inte Lättvind. Är ny förra året så det kanske kan vara anledningen.
Ja, det stämmer. Av någon anledning har du först aktiverats i VIFs lista 12 januari 2021. Senaste Lättvind skickades 1 januari. Men framöver ska den och annat komma!

Jag har skickat senaste Lättvind till er båda.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2784
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av maja »

IF1426 skrev: 03 feb 2021 21:12 Skulle vara intressant att ta del av Nyhetsbrevet , " Lättvind " jag har gått in och lämnat min nya mail adress tidigare i höstas, tillsammans med en adressändring.

L Å Andersson
Ursäkta, men jag uppfattade faktiskt inte av ditt citat ovan att du är medlem i förbundet. Jag trodde att du bara var registrerad som användare på webbsidan. Detta trots att jag läste ditt inlägg flera gånger och därav mitt svar.

Tyvärr har under förra året uppdateringen av en del av våra listor inte skett på ett tillfredsställande sätt. Detta har till stor del berott på brist på kapacitet på ideellt arbete pga. hård belastning på jobbet, förorsakat av den rådande Corona-pandemin.

Vad gäller våra medlemslistor på webben har väl det mesta rättats upp nu inför kallelsen till årsmötet och även den vanliga postadressen, så att nästa Medvind kommer fram till din brevlåda.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
IF1426
Inlägg: 275
Blev medlem: 01 apr 2007 16:18
Been thanked: 27 times

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av IF1426 »

Det är Ok, Marek. Har även fått ett E-brev.

L.Å Andersson
SWE - 515
Inlägg: 8
Blev medlem: 28 maj 2020 13:42

Re: Automatiskt nyhetsbrev Lättvind

Inlägg av SWE - 515 »

Hejsan Johan och Marek:
Nu dök det upp. Tack för det (och allt annat ni gör). Forumet och Medvind är guldgruvor som jag förstår inte skulle fungera utan förbundet och otroligt mycket ideellt arbete.
Mvh,
Mattias
Skriv svar