Fortress eller Guardian anker til IF

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Henrik Den 301
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 jun 2009 16:34

Fortress eller Guardian anker til IF

Inlägg av Henrik Den 301 »

Jeg vil gerne have et let håndterligt anker. Som det er nu, tager det en evig tid at rigge ankeret til. Jeg har i test set de meget lette Fortress / Guardian ankre være meget sikre/have extremt godt hold ,men spørgsmålet er nu hvor stort ankeret skal være? Er der nogen der har erfaring med disse ankre?
Fredrik IF-1011
Inlägg: 85
Blev medlem: 27 aug 2006 21:01
Ort: Orust

Re: Fortress eller Guardian anker til IF

Inlägg av Fredrik IF-1011 »

Jag vet inget om de ankare du frågar om, men använder själv ett deltaankare på 6 kg med mycket gott resultat. Inga rörliga delar, förhållandevis billigt.
Fredrik

Marieholm 26 S-284
Henrik Den 301
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 jun 2009 16:34

Re: Fortress eller Guardian anker til IF

Inlägg av Henrik Den 301 »

Hej Frederik !
Deltaankeret var i en test som kan findes på Fortress hjemmeside, alle typer ankre testet !, et af de bedste og jeg har selv overvejet det . Jeg har dog siden sidst fået besked fra en ejer af Spækhugger, klasseanker 12 kg, der benytter Fortress Fx 11, der vejer 3,2 kg !!!! Han har kun gode erfaringer med ankeret !En anden bekendt siger at hans Fortress blot kræver at det "trækkes i" med motoren efter det er udlagt. Kan altså ikke bare smides overbord. Dette fremgård også af hjemmesiden.
Jeg ender nok med et Fortress. I så fald skriver jeg en meddelelse om erfaringerne.
Hilsen Henrik
Skriv svar