MARKNADSUNDERSÖKNING

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Helenablixth

MARKNADSUNDERSÖKNING

Inlägg av Helenablixth »

Hejsan!
Mitt namn är Helena och studerar vid Affärshögskolan i Uddevalla och har fått i uppgift att intervjua personer som har ankarolina på sina båtar,
Vi gör marknadsföringen för att se hur stort behovet är att hitta en ny lösning , så kommer det ett komplement på marknaden. Och skulle gärna vilja ha din hjälp.
Och undrar om ni skulle kunna ställa upp isåfall skicka era mejl adresser till blixthhelena@live.se så skickar jag enkäten till er! Vore tacksam för all hjälp jag kan få.
/ en studerande tjej

Helenablixth

Re: MARKNADSUNDERSÖKNING

Inlägg av Helenablixth »

Snälla ? :D

Användarvisningsbild
maja
Moderator
Been liked: 14 times

Re: MARKNADSUNDERSÖKNING

Inlägg av maja »

Utan att ha en ankarolina i min båt har jag ändå synpunkter:

Ankarolina 24 (24 meters längd, 2500 kp brotthållfasthet) borde kunna levereras med längre band för att passa en IF-båt optimalt. Klassreglerna kräver 30 meters längd. För närvarande får man förlänga bandet 6 meter med 12 mm ankartamp eller kätting för att uppfylla klassreglerna.

Men rullen ska inte ha större diameter än den som den har nu. Annars har den svårt att få plats där den brukar monteras på undersidan av ena akterluckan. Kanske man skulle kunna konstruera ett band som är litet bredare och behålla samma tjocklek och därmed rulldiameter (28 cm) som för Ankarolina 24 och 35..?...
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983

Skriv svar