Luckorna/panelen bredvid köket

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Jakob.s

Luckorna/panelen bredvid köket

Inlägg av Jakob.s »

Hej! Jag har skruvat ned all inredning till min IF under sommaren och lackat om. Nu när allt är återigen sitter på sin plats så har jag lyckats få en mystisk glipa som jag inte riktigt kan förklara.

http://dl.dropbox.com/u/5476032/2011-11 ... .55.32.jpg

Ni ser säkert på bilden vilken glipa jag menar, ska det vara en list där?

Jag har använt samma skruvhål när jag har monterat ihop allt och jag förstår inte riktigt hur ett sådant glapp kan ha uppstått, avdelaren som står tvärskepps och delar av skåpet och platsen för spisen är inte lossat utan det är lackat på plats.
Saknar jag en list eller ska hålen i panelen passa direkt över hålen i avdelaren?

Om det är någon som har en bild så är det av intresse att se.

vh Jakob
Jakob
IF-E 2274

Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Has liked: 27 times
Been liked: 25 times
Kontakt:

Re: Luckorna/panelen bredvid köket

Inlägg av johan swe-1870 »

Ja just det! Det där lilla skottet måste jag också skruva fast. Bra du påminde mig!

Mitt har alltid suttit löst, då det bara är fäst i botten med en skruv. Där har aldrig varit några skruvar i fronten, vilket är en miss från varvet tror jag.

Jag kan alltså inte förklara varför ditt inte längre passar. Kan du inte helt enkelt flytta det?
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit

Användarvisningsbild
maja
Moderator
Been liked: 16 times

Inlägg av maja »

Det lilla skottet brukar sitta litet löst, eftersom det bara är fastskruvat underifrån. Det är nog därför som det inte passar. Man kan nog putta till det så att det kommer i rätt position.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983

IF1426
Been liked: 10 times

Inlägg av IF1426 »

Om man tar del av den "Monteringsanvisning för byggsats till IF", sid9, som nu finns upplagd under Tips och artiklar, framgår det hur den här mellanväggen skall monteras.
IF1426 / L-Å Andersson

Skriv svar